«Враховуючи структуру реалізації лісопродукції на експорт, а також ставки зборів, визначених у Податковому кодексі України, при зменшенні обсягів реалізації на 884 тис. куб. м в рік нарахування та сплата до Державного бюджету та місцевих бюджетів збору за спеціальне використання лісових ресурсів зменшиться на 62 млн. грн. або на 53,7%», - йдеться у тексті звернення.
«При зменшенні обсягів заготівлі та реалізації деревини на 884 тис. куб. м у рік у Житомирській області виникне необхідність скоротити орієнтовно 1600 осіб. Таким чином, річний фонд заробітної плати працюючих робітників зменшиться на 69,8 млн. грн., а податки та збори, пов’язані із нарахуванням заробітної плати, - відповідно, на 39,6 млн. грн. у рік, в тому числі: Єдиний соціальний внесок – на 28 млн. грн, Податок з доходів фізичних осіб – на 10,5 млн. грн., військовий збір – на 1,1 млн. грн.
Зважаючи на вищевикладене, в разі припинення здійснення експортних операцій тільки від державних лісогосподарських підприємств Житомирської області, Державний бюджет та місцеві бюджети недоотримають 101,6 млн. грн. у рік (за аналізом відрахувань 2014 року). Крім цього, звертаємо увагу, що більшість державних лісогосподарських підприємств є бюджетоутворюючими за місцем реєстрації».
У зверненні також наголошується на тому, що при зменшенні обсягів заготівлі та реалізації деревини на 884 тис. куб. м у рік у Житомирській області виникне необхідність скоротити орієнтовно 1600 осіб. «Вивільнення 1600 осіб призведе до збільшення кількості безробітних, зважаючи на те, що питома вага працюючих на державних лісогосподарських підприємствах Житомирської області - сільське населення, відповідно до розташування підприємств.
Більше того, вивільнення працюючого населення однозначно призведе до додаткового навантаження на бюджет шляхом виникнення зобов’язань виплати Державною службою зайнятості допомоги по безробіттю в розмірі середньої заробітної плати, що склалася на території адміністративно-територіальної одиниці, де зареєстровано особу, якій присвоєно статус безробітних».
"Зважаючи на нагальну потребу та недопущення критичних наслідків, наполегливо просимо врахувати запропоновані зміни при розгляді проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів», реєстраційний №1362, у другому читанні", - звертаються депутати.
Прес-служба обласної ради
Верховна Рада України
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Житомирської обласної ради до Верховної Ради України щодо внесення поправок до законопроекту № 1362 «Про внесення змін до Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів»
Державними лісогосподарськими підприємствами, підпорядкованими Житомирському обласному управлінню лісового та мисливського господарства протягом 2014 року, було реалізовано деревини в круглому вигляді в обсязі 2038,5 тис. куб. м на суму 980 млн. грн. У структурі реалізації сировинної деревини експорт становить 884 тис. куб. м - 43%. Слід зазначити, що серед обсягів реалізації деревини по експортних операціях пиловник складає 70,5%, а дров’яна сировина - 29,5%.
У минулому році вдвічі було збільшено ставку нарахування збору за спеціальне використання лісових ресурсів. Відповідно до запланованих обсягів заготівлі, підприємствами за 2014 рік сплачено 115,4 млн. грн. збору за спеціальне використання лісових ресурсів. Враховуючи структуру реалізації лісопродукції на експорт, а також ставки зборів, визначених у Податковому кодексі України, при зменшенні обсягів реалізації на 884 тис. куб. м в рік нарахування та сплата до Державного бюджету та місцевих бюджетів збору за спеціальне використання лісових ресурсів зменшиться на 62 млн. грн. або на 53,7%.
На державних лісогосподарських підприємствах у Житомирській області працює 6229 штатних працівників та біля 3000 робітників, які виконують роботи по лісозаготівлі та перевезенні лісопродукції на договірних засадах. Середньомісячна заробітна плата штатних працівників у 2014 році дорівнювала 3635 грн. Для порівняння: за статистичними даними 11 міс. 2014 року середня заробітна плата у Житомирській області становить 2731 грн. Враховуючи розрахункову норму виробітку, нормативна продуктивність праці складає в середньому 550 куб. м заготівлі ліквідної деревини на одного робітника при однозмінному режимі праці. При зменшенні обсягів заготівлі та реалізації деревини на 884 тис. куб. м у рік у Житомирській області виникне необхідність скоротити орієнтовно 1600 осіб. Таким чином, річний фонд заробітної плати працюючих робітників зменшиться на 69,8 млн. грн., а податки та збори, пов’язані із нарахуванням заробітної плати, - відповідно, на 39,6 млн. грн. у рік, в тому числі: Єдиний соціальний внесок – на 28 млн. грн, Податок з доходів фізичних осіб – на 10,5 млн. грн., військовий збір – на 1,1 млн. грн.
Зважаючи на вищевикладене, в разі припинення здійснення експортних операцій тільки від державних лісогосподарських підприємств Житомирської області, Державний бюджет та місцеві бюджети недоотримають 101,6 млн. грн. у рік (за аналізом відрахувань 2014 року). Крім цього, звертаємо увагу, що більшість державних лісогосподарських підприємств є бюджетоутворюючими за місцем реєстрації.
Вивільнення 1600 осіб призведе до збільшення кількості безробітних, зважаючи на те, що питома вага працюючих на державних лісогосподарських підприємствах Житомирської області - сільське населення, відповідно до розташування підприємств.
Більше того, вивільнення працюючого населення однозначно призведе до додаткового навантаження на бюджет шляхом виникнення зобов’язань виплати Державною службою зайнятості допомоги по безробіттю в розмірі середньої заробітної плати, що склалася на території адміністративно-територіальної одиниці, де зареєстровано особу, якій присвоєно статус безробітних.
Враховуючи викладене, зважаючи на нагальну потребу та недопущення критичних наслідків, наполегливо просимо врахувати запропоновані нижче зміни (додаються) при розгляді проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів», реєстраційний №1362, у другому читанні.
Звернення прийнято на тридцятій сесії обласної ради шостого скликання 19 березня 2015 року.
За дорученням депутатів обласної ради
Голова обласної ради В.Й.Француз