ДП "Ліси України"
Філія "Ємільчинське лісове господарство"
  • Завантаження погоди...
  • info@remove-this.dpelg.com.ua
  • Про нас
    • Коротка довідка
    • Адміністрація
    • Підрозділи
      • Барашівське лісництво
      • Гартівське лісництво
      • Глумчанське лісництво
      • Жужельське лісництво
      • Ємільчинське лісництво
      • Королівське лісництво
      • Кочичинське лісництво
      • Автоколона
      • Нижній склад Жужель
      • Нижній склад Яблунець
    • Фотогалерея
      • Учнівське лісництво
  • Наша діяльность
    • Лісокультурне виробництво
    • Охорона та захист лісів
    • Розвиток лісової інфраструктури
    • Лісозаготівля
    • Рекреація
    • Просвітницька діяльність
    • Мисливське господарство
    • Підвищення продуктивності та поліпшення якісного складу
    • Переробка деревини
    • Будівництво та ремонт доріг
  • Інформація
    • Актуальні вакансії
    • План відведення і таксації лісосік
    • Аукціони
    • Сертифікація
    • Структура власності
    • Заходи з поліпшення санітарного стану лісів
    • Фінансова звітність
    • Структура винагороди керівника
    • Лісорубні квитки
    • Лісові квитки
    • Статут Підприємства
    • Звіт для громадскості
    • Рух справ про лісопорушення
  • Про корупцію
    • Канали зв'язку
    • Нормативно-правова документація
  • Пропонуємо
    • Дрова
    • Новорічні ялинки
    • Лісоматеріали
    • Продукція переробки
  • Новини
    • Оперативна інформація
    • Анонси
    • Новини
    • ЗМІ про нас
    • Реагування на критику
1  клас пожежної небезпеки
Державне підприємство
Ємільчинське лісове господарство
  • Головна
  • Про нас
    • Коротка довідка
    • Адміністрація
    • Підрозділи
      • Барашівське лісництво
      • Гартівське лісництво
      • Глумчанське лісництво
      • Жужельське лісництво
      • Ємільчинське лісництво
      • Королівське лісництво
      • Кочичинське лісництво
      • Автоколона
      • Нижній склад Жужель
      • Нижній склад Яблунець
    • Фотогалерея
      • Учнівське лісництво
  • Інформація
    • Актуальні вакансії
    • План відведення і таксації лісосік
    • Аукціони
    • Сертифікація
    • Структура власності
    • Заходи з поліпшення санітарного стану лісів
    • Фінансова звітність
    • Структура винагороди керівника
    • Лісорубні квитки
    • Лісові квитки
    • Статут Підприємства
    • Звіт для громадскості
    • Рух справ про лісопорушення
  • Новини
    • Оперативна інформація
    • Анонси
    • Новини
    • ЗМІ про нас
    • Реагування на критику
  • Фотогалерея
    • Учнівське лісництво
      • 2016 рік
      • 2017 рік

Новина

Філія "Ємільчинське лісове господарство" Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України"Новини
Наступна новина >
< Попередня новина

Законопроект "Про території Смарагдової мережі" вимагає суттєвого доопрацювання з врахуванням пропозицій Держлісагентства

  • 07.11.2019 13:17
  • Категорія: Загальні новини
  • Автор:  Прес-служба Житомирського ОУЛМГ
Днями в Міністерстві енергетики та захисту довкілля України відбулось засідання робочої групи з доопрацювання проекту Закону України «Про території Смарагдової мережі».
Проектом Закону пропонується встановити правові засади визначення та збереження територій Смарагдової мережі в Україні згідно з вимогами Конвенції про охорону дикої флори та фауни і природних середовищ існування в Європі (Бернської конвенції) та з урахуванням вимог Директиви №2009/147/ЄС про збереження диких птахів та Директиви № 92/43/ЄС про збереження природних оселищ та видів природної фауни і флори.
Раніше Держлісагентство із залученням фахівців ВО «Укрдержліспроект», науковців Українського науково-дослідного інституту лісового господарства та агролісомеліорації, Українського науково-дослідного інституту гірського лісівництва розглянуло зазначений законопроект і попередньо надало свої пропозиції та зауваження Мінекоенерго.
Загалом законопроектом визначено, що до екологічної мережі України і територій та об’єктів природно-заповідного фонду включаються ще одні охоронювані території – території Смарагдової мережі (природні оселища та оселища видів природної фауни і флори).
Згідно з пояснювальної записки до законопроекту «під час 36-го засідання Постійного комітету Бернської конвенції у 2016 році був затверджений перелік об’єктів Смарагдової мережі Європи для України, який складається з 271 території площею 6,2 млн га або близько 10% України».
Однак, якщо законопроект лише зараз розробляється, то виходить, що вказаний «Перелік…» готувався поза межами законодавства України. Визначення територій об’єктів Смарагдової мережі здійснювалося без належної інвентаризації типів природних оселищ та оселищ видів природної фауни і флори, без будь-якої взаємодії та відома громадськості, власників земель, землекористувачів, відповідних органів влади. При визначенні меж територій Смарагдової мережі, до яких було включено території лісового фонду поза межами ПЗФ, не було проведено детальне їх натурне оцінювання, яке б включало визначення основних характеристик, що забезпечують стійкість та самовідновлення залучених лісів, наявність площ з лісовими культурами, що потребують догляду тощо.
Третина законопроекту присвячена внесенню змін до діючих законодавчих актів України. Більшість змін прирівнюють території Смарагдової мережі за обмеженнями, заборонами і ступенем відповідальності до територій і об’єктів природно-заповідного фонду. А рішення про визначення території Смарагдової мережі приймає уповноважений центральний орган, що суперечить положенням розділу VII «Порядок створення й оголошення територій та об’єктів природно-заповідного фонду» Закону України «Про природно-заповідний фонд України».
У низці статей законопроекту присутні упущення, припущення, неточності та протиріччя, які можуть негативно вплинути на збереження лісового фонду.
Законопроект в такому вигляді, маючи нечіткі формулювання, припущення і протиріччя (зокрема: «суттєво сприятиме», «значної кількості видів у межах ареалу із високим видовим різноманіттям», «важливий та/чи репрезентативний зразок типів оселищ», «особливий приклад певного типу оселища», «територія в інший спосіб суттєво сприяє досягненню цілей Бернської конвенції»), містить ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією, і потребує проведення громадської антикорупційної експертизи (на відміну вказаного у пояснювальній записці). Це стосується визначення меж Смарагдової мережі, типу оселищ, вид порушення (знищення чи пошкодження), які «окремі заходи» можуть обмежувати чи забороняти використання природних ресурсів у межах визначеної території Смарагдової мережі, хто і як визначає рівень впливу, що існував на момент внесення території до Національного реєстру територій Смарагдової мережі.
З одного боку, у законопроекті зазначається, що «на види діяльності, що вже здійснюються на законних підставах на території або на частинах території Смарагдової мережі на момент її внесення до Національного реєстру територій Смарагдової мережі, не поширюються обмеження чи заборони, встановлені цим Законом до моменту закінчення терміну дії документа дозвільного характеру на цю діяльність». Але є види діяльності, на які такий документ законодавством не передбачено.
З іншого боку, через пропоновані зміни до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» території Смарагдової мережі планується прирівняти до об’єктів і територій природно-заповідного фонду і через Висновок з оцінки впливу на довкілля заборонити здійснювати плановану діяльність (зокрема всі види рубок) в межах території Смарагдової мережі, вказавши, що така діяльність призведе до «суттєвої шкоди» природним оселищам та видам природної  фауни і флори, і не можливо їх зберегти за допомогою встановлення екологічних умов провадження планованої діяльності.
Застосування норм законопроекту призведе до того, що контролюючі органи на власний розсуд будуть вирішувати чи відноситься певна територія до Смарагдової мережі, яку шкоду нанесено, чи є планована діяльність «законною» тощо. Все це може призвести до правопорушень.
Держлісагентство вважає, що низка нечітких формулювань, припущень, неточностей та протиріч у нормах проекту Закону України «Про території Смарагдової мережі» може призвести до ризиків учинення корупційних правопорушень. Тому законопроект вимагає суттєвого доопрацювання.
Наразі Держлісагентство, за результатами засідання робочої групи, готує чергові конкретні пропозиції до законопроекту.

Останні новини

Наша сила в єдності!

08:16 29.03.2023

Охорона лісових масивів від вогню!

11:09 28.03.2023

День лісів!

09:23 21.03.2023

Оголошення

16:03 27.12.2022

Житомирщина втратила ще одного Героя

08:32 27.12.2022

Меню новин

  • Архів новин
  • Пошук новин
  • RSS

Категорії новин

  • Оперативна інформація
  • Анонси
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Реагування на критику

Архів новин

  • березень 2023: 3 шт.
  • грудень 2022: 4 шт.
  • листопад 2022: 2 шт.
  • жовтень 2022: 5 шт.
  • вересень 2022: 10 шт.
  • серпень 2022: 11 шт.
  • липень 2022: 10 шт.

Контакти

  • info@remove-this.dpelg.com.ua

Графік прийому

  • Директор Понеділок 10.00 – 12.00
  • Головний лісничий Вівторок 9.00 – 12.00
  • Головний інженер Середа 9.00 – 12.00
Гід з державних послуг
Дія
Центрів
Всі права захищені © 2016-2025 / При копіюванні матеріалу посилання на наш ресурс обов`язкове!